Tarta cu ricotta si rubarba

   Initial am vrut sa fac aceasta postare in cadrul proiectului Miercurea fara carne, dar cum prajiturile nu-s niciodata cu carne, am ales sa fac o postare separata. E drept ca nu-i chiar o prajitura, ci mai degraba ceva gen cheesecake, bun de servit alaturi de o cana de ceai. Am facut dulceata de rubarba si m-am gandit ce buna ar fi o tarta cu aceasta dulceata. Voi puteti sa faceti cu rubarba proaspata pe care s-o fierbeti 4-5 minute intr-un sirop mai gros de zahar.
Tarta cu ricotta si rubarba
Ingrediente:
- o cutie de branza ricotta;
- 4 linguri de dulceata de rubarba;
- 400 gr aluat foietaj;
- un praf de nucsoara;
- doua oua.
Eventual se mai poate adauga zahar, daca va place putin mai dulce.
ingrediente Tarta cu ricotta si rubarba

Mod de preparare:
   Am decongelat aluatul si l-am mai intins putin cu sucitorul ca sa incapa in forma mea de tarta. Am intepat cu furculita aluatul si apoi am pus pe deasupra o bucata de hartie de copt pe care am sifonat-o, ca sa se poata mula cat mai bine pe forma mea. Am umplut cavitatea cu niste boabe de fasole ( pe care nu le pot refolosi la gatit,  ci doar peumfla alt aluat de tarta) si am bagat forma in cuptorul incins.    Am lasat-o in cuptor pana cand marginile au prins o culoare aurie.
aluat Tarta cu ricotta si rubarba

Dulceata mea de rubarba arata cam asa si aveti reteta aici.

Dulceata de rubarba
  Intr-un castron am facut crema adaugand branza ricotta si un praf de nucsoara peste ouale pe care le-am batut putin. In forma de tarta am presarat cat mai uniform rubarba impreuna cu putin sirop din dulceata si pe deasupra am turnat crema. Am copt cam 55 de minute, dar daca vedeti ca aluatul este maroniu pe margini si crema ferma la atingere puteti sa micsorati timpul de coacere. Se scoate din cuptor forma si se lasa la racit macar 15 minute, ca sa nu se dezintegreze la feliere. 
Tarta cu ricotta si rubarba in forma
   Aceasta tarta nu se recomanda sa fie prea dulce, trebuie sa se simta gustul acrisor al rubarbei. Puteti sa o serviti cu un top de frisca.
o bucata din tarta cu ricotta si rubarba

Etichete: , , , ,