Cum sa faci taietei de casa cu masina

   Imi doream de mult o masina de facut taietei, iar acum datorita colaborarii cu Elider.ro am si eu una. Oricum faceam manual un fel de fettuccine, pappardelle, pentru ca nu reuseam sa le tai prea subtiri, dar ma bucuram ca le puteam face cu spanac, lamaie, rosii, etc.
Dar sa-ti prezint minunea de inox.
Cum sa faci taietei de casa cu masina

 Daca tot a venit luni ce crezi ca puteam face eu astazi la Miercurea fara carne decat taietei si fettuccine. Am urmat reteta aflata in cutie desi eu pana acum faceam coca putin mai altfel, adica puneam ulei si sare, iar aici scrie sa nu pun. Asa scrie, asa am facut.
Ingrediente;
- 2 oua;
- 250 gr faina.


Mod de preparare:
   Am pus faina intr-un vas, am adaugat ouale (le-am scos in prealabil din frigider) in mijloc si am amestecat. Poate ouale au fost mai mici pentru ca a mai fost nevoie de o lingura de apa pentru a omogeniza intr-un aluat consistent. Aluatul este perfect atunci cand nu se mai lipeste de maini.
  Peste masa presarata cu faina am pus aluatul si l-am taiat in opt bucati. Am luat fiecare bucata si am intins-o putin cu facaletul si apoi am trecut astfel aluatul prin treapta 7 pentru a intinde uniform foaia.
Apoi desi ar fi trebuit sa trec foaia prin fiecare treapta in parte, eu am mai trecut decat prin 3. Foia obtinuta am trecut-o apoi prin fanta de fettuccine si am obtinut niste fasii dragute. Le-am tapetat cu faina si le-am pus la uscat.
Fettuccine

    Restul de fasii de aluat le-am trecut prin fanta de taietei, cei care-s preferatii familiei. Nu mi-au iesit perfecti ca cei din poza de pe cutie, dar eu m-am declarat multumita.

 
Taietei

   Nu stiu de ce unii taietei mi-au iesit ondulati si unii drepti, mai trebuie sa ma joc cu masina ca sa-i descopar toate secretele.
Taietei ondulati

   Singurul lucru care m-a incomodat a fost faptul ca nu am avut decat o menghina ca sa prind masina de masa, mi-ar mai fi trebuit inca una pentru a putea aplica linistita forta asupra manerului de care invarteam.
   Dupa ce am terminat de facut tot aluatul am presarat putina faina pe taietei si fettuccine si le-am lasat la uscat si m-am apucat sa fac o supa de legume.

Supa de taietei

Restul de taietei ramasi de la supa i-am pus in doua pungute pe care le-am pus in congelator, astfel ca voi avea si saptamana viitoare paste de casa.
La sfarsit pentru a recompensa stradania bucataresei am desfacut o sticla de Jidvei.
Noroc si Pofta Buna!
Noroc si pofta buna!

P.S. Camelia va invita la pizza in tigaie, Brindusa salata de icre de biban si Daniel la legume pe gratar. Tentant, nu?

Etichete: , , ,