Mancare de bame cu rosii

   Astazi la #miercureafaracarne am ca vedete in farfurie bamele. Acum cativa ani se gaseau si la noi in piata dar cred ca fiind cererea foarte mica acei producatori s-au reprofilat pe cultivarea altor legume, asa ca eu am luat o caserola cu bame din India. Poate indienii le pregatesc altfel, dar am zis sa va spun varianta mea. In primul rand nu stiu care e sezonul lor, dar ale mele erau cam maricele si in consecinta cam fibroase (asa le-or manca indienii:)).

Ingrediente:
- 500 gr bame;
- 1 ceapa;
Bame- 3 catei de usturoi;
- 4-5 rosii;
- 100 ml vin alb;
- 1 ardei gras;
- 1 gogosar;
- sare, piper, otet;
- 1 foaie de dafin.


Mod de preparare:


   Bamele spalate la care am taiat codita, le-am pus in apa fiarta in care erau adaugate 50 ml otet si un praf de sare. Le-am lasat sa fiarba 10 minute, le-am scurs si am aruncat apa. Am mancat bame si fara sa fie in prealabil fierte si mi-au placut si acelea. Bamele contin mucilagii care au rol de ingrosare a mancarurilor si proprietati emoliente care sunt utile in unele afectiuni, asa ca nu mi se pare ceva gresit daca alegeti sa pastrati apa in care au fiert. Am mancat de cateva ori la un restaurant libanez si chiar m-am gandit sa ma duc sa intreb bucatarul care este metoda lui de a le prepara, dar nu am indraznit.
  Se caleste putin ceapa, usturoiul, se adauga bamele scurse, ardeiul, gogosarul taiat si se sting cu vin. Peste se mai pune putina apa si apoi se adauga rosiile. Se potriveste dupa gust cu sare, piper, foaia de dafin si se lasa la fiert intr-o cratita cu capac. Mai exista posibilitatea de a se baga la cuptor, dar cum e destul de cald am eliminat-o din start.
    Astazi in cadrul acestui proiect, Miercurea fara carne, Daniel are un meniu compus din cascaval pane, mamaliga cu ciupercute si salata de muraturi, iar Brindusa hribi cu mamaliguta.

Etichete: , ,