Budinca de tapioca

   La aproape o luna de la Ziua Internationala a Tapiocai (15 iulie) si in #miercureafaracarne v-am pregatit o budinca de tapioca .  
Budinca de tapioca  In magazine, la noi, este gasita in mod frecvent sub forma de perle, iar cu ajutorul ei poti face diverse preparate sarate sau dulci sau o poti utiliza simplu, ca agent de ingrosare. 
 Un avantaj primordial il constituie faptul ca nu contine gluten si poate fi folosit de catre celiaci, dar este si un aliment care are continut scazut de grasimi si este foarte bogat in carbohidrati (majoritatea retetelor publicate de mine sunt pentru persoane care vor sa slabeasca, dar aceasta face exceptie).

ingrediente budinca de tapioca
Ingrediente:

- 1/2 l lapte; 
- 150 gr perle de tapioca;
- 2 linguri zahar;
- esenta de vanilie;
- un ou;
- un strop de sare.


Mod de preparare:

   In retetele asiatice se mentioneaza ca perlele de tapioca se pun la inmuiat in apa cu o seara inainte, dar cred ca la noi se comercializeaza o alta varianta, deoarece perlele mele s-au hidratat la aproximativ 20 de minute (le-am luat din Auchan, erau la kilogram).
Mod de preparare- budinca de tapioca
 Am hidratat perlele 20 de minute si apoi le-am pus intr-o cratita cu apa, la fiert. Am amestecat usor si mai ales spre final pentru a nu se lipi de fundul cratitei. In maxim trei minute perlele au devenit translucide si le-am separat printr-o strecuratoare, incercand sa le opresc fierberea prin scufundarea in apa rece (ideal ar fi apa cu gheata).
  Am batut oul si l-am amestecat cu putin lapte. Restul de lapte l-am pus impreuna cu zaharul, sarea, la incalzit si am adaugat perlele. Dupa 2-3 minute am adaugat si oul batut incercand sa-l incorporez printr-o amestecare usoara. Am mai tinut inca 2 minute budinca pe foc incercand sa amestec usor, astfel incat sa nu sparg perlele si sa transform totul intr-un jeleu inform.
   Dupa ce am portionat budinca in castronele, am ornat cu cateva bucati de nectarina,de banana si am stropit cu putina miere. 


Etichete: , , ,