Lapte de cocos homemade

Lapte de cocos homemade  Am cumparat de cateva ori lapte de cocos din magazin pentru a face smoothies, cateva deserturi usoare sau pentru a-l bea pur si simplu. Cum astazi este "Miercurea fara carne", de dimineata am plecat la cumparaturi pentru a pregati ceva de post. 
  Intrand la Kaufland am gasit  nuca de cocos proaspata si asa m-am gandit ca ar fi minunat ca azi sa-mi prepar singura lapte de cocos. Eram intrucatva pregatita pentru ca vazusem cateva filmulete pe youtube, dar ce a urmat m-a cam luat prin surprindere, in schimb m-am distrat copios.
Etape ale obtinerii laptelui de cocos  Ma saturasem deja sa incerc nucile de cocos din supermarketuri in speranta ca vreuna va avea lichid inauntru, asa ca atunci cand am vazut pe raft nuci de cocos proaspete am fost sigura ca am dat lovitura. Am zdruncinat vreo trei nuci pana m-am hotarat la una care mi s-a parut ca ar avea cel mai mult lichid si am pus-o in cos.
  Ajunsa acasa am inceput sa decortichez invelisul pana am ajuns la nuca propriu-zisa si am cautat cele trei orificii care la nucile uscate din supermarket se vad foarte usor. Stupoare, a mea nu avea asa ceva! In schimb am gasit un orificiu pe axa centrala pe care l-am strapuns foarte usor. 
  Am scurs cu grija lichidul intr-un bol si apoi m-am apucat sa bat usor cu un ciocan pe mediana.  In videoclip dupa doua ciocaniri se crapa pe mijloc obtinandu-se doua semisfere perfecte. La mine nici gand asa ca m-am pus serios cu ciocanul pe nuca. Dupa vreo douazeci de incercari nereusite s-a intamplat si inevitabilul, s-a crapat si am reusit sa obtin doua bucati sferice inegale si cu margini neregulate. Bun si asa decat de loc!
Mod de obtinere a laptelui de cocos
 Pe interiorul nucii era o pojghita de vreo 5 mm moale, de-un roz prafuit, care se desprindea usor de invelisul tare. Am curatit-o si am pus-o in blender impreuna cu o jumatate de litru de apa mixand totul pana s-a ingrosat si a avut un aspect cremos.
 Printr-o strecuratoare deasa am trecut lichidul obtinand un lichid rozaliu, usor tulbure. As fi putut sa mai strecor inca o data lichidul printr-un tifon, dar gustand mi-am dat seama ca nu deranjeaza faptul ca aducea mai mult a crema decat a lichid, plus ca astfel avea mai multe beneficii pentru sanatate.
  Pentru ca imi era cald am adaugat  o lingurita de miere, am amestecat  si am baut imediat jumatate din cantitate. Restul l-am pus in frigider pentru mai tarziu si inainte de a-l utiliza o sa-l agit pentru a se amesteca continutul bine.
  Tu ai facut vreodata lapte de cocos? Ti-a iesit la fel? Mijlocul nucii de cocos a fost tot rozaliu ? In toate pozele de pe internet mijlocul e de un alb orbitor si lichidul din interior la fel. Nuca ta avea trei orificii sau doar unul ca a mea?
       Te astept sa-mi spui experienta ta.
P.S.
Tot din categoria experiente #miercureafaracarne, Daniel a inventat o noua reteta #salatate.

Etichete: , , , ,