Secretul frumusetii romancelor de 127 de ani


   Primavara e anotimpul meu preferat. Imi place sa vad cum dupa o iarna lunga si rece natura recapata viata sub razele soarelui. Dar exista si lucruri care nu-mi plac primavara: hainele vesele si usoare tind sa arate un pic de piele, dar pielea mea este acum uscata, palida, parul fara luciu. Am zile in care evit hainele de culori inchise pentru ca-mi fac tenul sa para mai tern sau zile in care evit hainele prea colorate pentru ca imi scot in evidenta pielea lipsita de stralucire si obosita.
Ce-i de facut?
  Am nevoie de Farmec, trebuie sa fac schimbari in rutina de frumusete
Este cert ca nu mai pot folosi aceleasi produse de peste iarna, trebuie sa-mi revitalizez trusa de cosmetice cu altele noi adaptate la anotimp, efectele inaintarii in varsta si schimbarile organismului.    Anul 2016 a venit la Farmec cu o noua gama Gerovital Plant ce are la baza uleiul organic de flori de mac, asa ca inainte sa le recomad cuiva le-am testat. Am deja doua saptamani de cand aceste produse imi protejeaza pielea de stresul urban si deja  vad efectele benefice, mi-au schimbat imaginea considerabil, sunt mai tonica, mai tanara, mai plina de viata.
  Oare care era secretul frumusetii al romancelor din secolul trecut? Ce faceau pentru a-si reimprospata chipul si trupul?
  Facand curatenia de primavara am gasit intr-un sertar mai multe sticlute goale de parfum, ba chiar un set cosmetic intact de apa de toaleta si sapun. Le-am mirosit si m-au inundat amintirile.
  Asa miroseau matusile mele, surorile mai mari ale bunicii, romance frumoase care de fiecare data cand ma intalneau in loc sa-mi spuna povesti imi tineau adevarate sedinte de"consiliere si cunoastere". Atunci consideram usor amuzante relatarile lor desuete despre trasuri, manusi, palarii sau despre cosmeticele vremii, dar acum imi dau seama ca incercau sa-mi transmita micile lor secrete de frumusete si de comportament. Indiferent de temperament, caracter, destin, toate erau preocupate de felul cum aratau.  Avand vocatie filatropica si in conformitate cu perceptele religioase si conservatoare ale vremii, au facut parte din societati de binefacere avand grija de orfani, mai ales de fete. Au educat multe romance frumoase in a fi mame si sotii bune, in a avea grija de altii dar neuitandu-se pe sine.
 Prin rabdare, cuvant, exemplu personal au dorit sa fie o binecuvantare pentru societate
 Ca fiecare femeie aveau mici imperfectiuni pe care cautau cateodata sa le mascheze, iar alteori sa le puna in evidenta. Considerau frumusetea ca fiind subiectiva si recunosteau ca organismul uman atinge cel mai inalt nivel artistic atunci cand are mici imperfectiuni. 
 Secretul frumusetii romancelor de 125 de ani
   Toate au fost niste femei cu caractere puternice, femei cerebrale, usor rezervate, uneori distante, romance frumoase la care mereu a primat ratiunea. Nu au avut averi semnificative (ma refer la perioada interbelica pentru ca dupa 45 le-a fost confiscata averea), fara studii universitare, fara posibilitatea de a dobandi o slujba, toate datorate prejudecatilor vremii, dar cu o zestre genetica favorabila, erau frumoase si sanatoase. S-au casatorit cu barbati scoliti prin strainatate si au facut saltul de la statutul de femeie de casa la cel de doamna de societate, lucru ce le-a adus cateva privilegii si le-a emancipat.  Au adoptat noi pozitii in viata sociala, economica, fiind puternic interesate de atat de moda, farduri, dar si de politica sau filantropie. Pe atunci caritatea mergea mana in mana cu sociabilitatea, lumea romaneasca era o societate ce dadea dovada de vitalitate.
  Astazi, avand de partea mea brandul romanesc Farmec si noua gama Gerovital Plant as vrea  la randul meu sa le pot spune secretul frumusetii mele.
  Tanti Lixandra era o femeie senzuala, pasionata, o fiinta contradictorie, ceea ce in epoca s-a numit femeie fatala, fiind dominata de trei legi: legea atractiei sexuale, legea dorintei de afirmare si filantropia. Dintre cele trei surori pe ea o preocupa cel mult felul in care arata si nu exista bal de caritate, comitet, fundatie, asociatie sau alta forma institutionalizata de protejare la care sa nu participe. Voia sa arate mereu impecabil, pentru ea era echivalent cu succesul personal. Parea intotdeauna ca le face pe toate si ca ii ies de minune, de aceea era important pentru ea sa arate mai tanara, energica si sanatoasa. Toate se reflectau la nivelul pielii ei si voia s-o intretina la un nivel performant.
  De la ea am invatat sa-mi tratez tenul, folosea bai de abur, masti cu bicarbonat de sodiu si malai. Si astazi se folosesc aceste metode naturiste, dar eu daca as putea i-as recomanda crema microdermabraziune de la Farmec. Acest produs nou pe baza de ulei de flori de mac mie-mi curata perfect tenul fiind primul pas pentru a obtine o piele sanatoasa, care sa respire, primul pas in tratamentul de rehidratare si regenerare. Astfel mi s-a marit permeabilitatea pielii si este pregatita pentru a absorbi complet substantele active din produsele ulterioare, tot de la Farmec, binenteles. Cu ajutorul ei eu obtin usor, acasa, exfoliere, stimulare celulara, mi se imbogateste fluxul sangvin, transportul de oxigen si nutrienti spre celule, se indeparteaza punctele negre, se curata si se inchid porii dilatati. Tanti Lixandra avea probleme cu punctele negre si se lupta ca un razboinic cu ele, un razboinic cu o sabie de lemn. Acum aceasta operatie nu mai poate fi numita razboi, este o rutina de frumusete pe care o faci alaturi de un prieten modern ce are instrumente performante si pline de farmec. Aceasta crema microdermabraziune exfoliaza mecanic pielea cu ajutorul unor cristale de o duritate comparabila cu cea a diamantului, cristalele naturale de corindon. Forma particulara a acestora permite un peeling eficient ce este apoi urmat de o hidratare a pielii cu uleiul organic de flori de mac. Uleiul contribuie la restabilirea invelisului hidric al epidermei, la diminuarea ridurilor cauzate de insuficienta apei in tesuturi. Are un efect calmant asupra tenurilor sensibile sau asupra oricarui ten afectat de stresul urban, chiar asupra tenurilor alergice.
sampon hidratant cu ulei de flori de mac
  Pentru tanti Mia, cea de-a doua sora a bunicii, o pragmatica in adevaratul sens al cuvantului as avea alta recomandare fermecata. Se mandrea foarte mult cu parul ei lung, des si avea mare grija de el.
  Pe langa ten si parul cade victima iernii, iar primavara il poate gasi vizibil deteriorat, aspru, fara volum, fara viata. Pentru a-l ajuta tanti Mia se dadea cu "maioneza". Asa ii zicea ea unui amestec de ulei si oua. Facea acest lucru de doua ori pe saptamana si mie-mi placea foarte mult sa-i ung parul de Cosanzeana. Acum daca as putea i-as recomanda pentru un par fabulos samponul hidratant si balsamul pe baza de ulei de flori de mac din gama Gerovital Plant
   Parul meu este uscat, aspru la atingere, usor friabil, se electrizeaza usor.  Cum parul se transmite genetic, ghici de la cine am primit gena? De la tanti Mia.
 Parul uscat apare in general datorita unei activitati insuficiente a glandelor sebacee ale foliculului pilos. Expunerea prelungita la soare, vant, purtarea palariei, caciulilor sau spalarea cu apa excesiv clorinata ii inrautateste starea, asa ca are nevoie la spalare de un sampon care sa contina substante hidratante si care sa nu incarce firul de par. Uleiurile produse de scalp coboara natural de-a lungul folicului, dar nu pot hidrata tot parul in cazul in care acesta este lung. Uleiul ecocertificat de flori de mac contine antioxidanti puternici care protejeaza firul de par pe toata lungimea sa dandu-i luciu si suplete. Acest sampon impreuna cu balsamul imi rasfata parul atat cu nutrienti cat si cu beneficiile uleiului de flori de mac.
  De la tanti Mia am invatat ca importanta pe care o acordam parului deriva din grija pe care o avem pentru noi, din dorinta unui aspect placut. Parul frumos si ingrijit spune multe despre noi, face diferenta dintre o tinuta neglijenta si una ingrijita.
Set de apa de toaleta si sapun Farmec

 Am mirosit o amintire, amintirea unor timpuri in care matusile mele se invarteau in jurul meu sporovaind gurese. Am scos sertarul cu totul si am inceput sa cercetez.
 Nu se poate!!!
 Pe una din sticlute scrie Molnar Moser, iar setul purta numele brandului Farmec(!!). Si eu care credeam ca matusile mele nu a incercat secretele de frumusete produse de Farmec.
 M-a lamurit mama, istoria companiei a inceput in 1889, la Budapesta, cand au fost infiintate Laboratoarele Molnar Moser si dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial s-a desprins un mic laborator Mol-Mos la Cluj, ce producea apa de colonie si pudra pentru copii. In 1949 laboratorul a fost nationalizat si a inceput productia de creme, rujuri, uleiuri de par. Dupa 1960 s-a dezvoltat puternic si datorita incredintarii inventiei doamnei prof. dr. Ana Aslan- crema Gerovital a devenit primul producator de creme antiimbatranire din lume. 
   Inseamna ca toate matusile mele au incercat produsele Farmec?
 De abia acum am realizat ca eu si matusile mele pe langa  acelasi gene de romance frumoase, am detinut si acelasi secret al frumusetii. 
  Da, Farmec a fost de-a lungul a 127 de ani secretul frumusetii  romancelor. Astazi duce traditia mai departe si pe langa gama de cosmetice a patruns in famacii cu gama de dermatocosmetice, iar prin gama de produse profesionale in saloanele cosmetice. M-am bucurat nespus cand a spart barierele nationale si l-am gasit in magazinele din Spania, Italia, Grecia, Franta. 
            Brandul romanesc farmeca Europa si spune astazi tuturor secretul frumusetii romancelor.


Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016.


Etichete: , , , ,