Mancare de muraturi


   Se apropie primavara si inca mai avem prin camara muraturi de care ne-am cam saturat, de abia asteptam sa iasa vegetalele pentru a ne detoxifia organismul. Si cu muraturile ramase ce-o sa facem? Le aruncam? Le pastram inca un an?
   Desi cele mai multe muraturi daca sunt tinute intr-un loc racoros se mentin inca un an, mie mi se pare ca au alt gust si nu-mi mai plac, asa ca incerc ca debutul primaverii sa ma prinda fara nicio muratura in camara. Astfel pot sa incep un regim bazat pe extracte vegetale si sa anulez efectul toxinelor acumulate peste iarna in organism.
  O idee ar fi prepararea unei mancari din muraturi si astazi, la "Miercurea fara carne" tocmai aceasta reteta v-o propun.
Mancare de muraturi

Ingrediente:

- 400 gr muraturi;
- o ceapa;
- doua rosii;
- patru cartofi;
- sare, piper dupa gust.
salata de muraturi
salata de muraturi


Mod de preparare:

   Se pun muraturile in apa pentru a se desara sau in cazul meu a se dezacri. Eu am folosit o salata de muraturi care contine gogosari, gogonele, ceapa, usturoi, morcovi.
   Am curatat cartofii si i-am pus la fiert, cu putina sare. Cat timp au fiert cartofii am taiat ceapa in bucati mici si am calit-o in putin ulei si am adaugat muraturile bine scurse. Au urmat rosiile taiate in cubulete si doua cani de apa. Nu am pus sare deloc fiindca muraturile inca contin destula. Atunci cand au fiert rosiile am adaugat trei cartofi taiati bucatele si pe cel de-al patrulea l-am facut piure pentru a ingrosa cu el sosul. Daca doriti un sos mai gros puteti pasa doi, trei cartofi sau puteti adauga putina faina. 
portie Mancare de muraturi

Etichete: