Cum sa faci campanii de marketing mai bune?



   Cum sa faci campanii de marketing mai bune? E simplu, mergi la Digital Marketing Forum unde ai prilejul sa afli trendurile din acest an de la pasionatii de tehnologii de marketing, dupa care le aplici.
  Multumesc bloggerului ambasador Daniel Botea care a fost prea ocupat cu jobul si m-a delegat pe mine ca ambasador de ambasador, lui Manafu si echipei Evensys pentru ca a unit atatea creiere din digitalul romanesc. 
  E drept ca unii ca Alex Cernatescu au vrut sa ne sperie cu avantul tehnologiei de marketing, dar nu ne-am lasat impresionati asa de usor. Cand Alex ne-a intrebat daca nu cumva am ajuns la sfarsitul tehnologiei de marketing, eu m-am gandit ca se refera la adevarul dureros ca marea majoritate a companiilor si-au pierdut componenta umana si decat calculeaza obsesiv costuri pe click, pe mia de afisari, banii investiti in bannere sau spoturi TV. 
   Nu, el ne-a aratat cu cifre evolutia tehnologiilor:
100 in 2011, 350 in 2013, 947 in 2014 si 1876 in 2015(!!!!!) si a combinat-o cu alte informatii:
Cum sa faci campanii de marketing mai bune?

- partea de mobile care ofera o telemetrie extraordinara despre consumator;
- construim fara sa ne dam seama urmatoarea generatie de produse bazata pe interactiunile noastre; 
- MIT a scos un algoritm functional de intuitie care in majoritatea testelor a dovedit intuitie mai buna decat oamenii (s-a dus partea de acting de la poker, s-a zis cu pokerface)
   Ne-a aratat trei figuri umane si ne-a intrebat daca distingem vreo diferenta intre ele. Noi nu, dar daca se aplica algoritmul de intuitie de 8 ori si apoi de 24, se ia microexpresia fetei in timp real si se citeste starea omului(!!!). Adica poti deschide browserul cu un site de ecommerce, pornesti camera web si algoritmul iti determina starea de spirit si-ti face recomandari de shopping(!!!!!!!!!!)
- a aparut o tehnologie cu care poti face high getting in timp real a fetei unui om. Marketerul poate face un lucru incredibil poate personaliza mesajul.
- pentru cei care prefera virtualul s-a dezvoltata o tehnologie de citire a a expresivitatii umane si s-a transferat avatarului(!!!)
- produse fizice derivate din date cu updatare in timp real, produse care ne citesc starea de spirit, care invata din mers si se adapteaza fiecaruia.
     Acesta este momentul din marketing in 2016, este incredibil in ce perioada traim si ce tehnologie avem. 
    La capitolul cum sa faci astazi campanii mai bune, Alex Negrea a facut un scurt ghid de marketing si comunicare pentru Facebook rezumat in trei idei:
- Lead Ads (anunturi sponzorizate care au atasate formulare de colectare a datelor - momentan disponibile doar pentru mobil) Cum Alex va poate lamuri mai bine puteti afla mai multe din tutorialul sau de aici.
- Audiente Personalizate. Facebook face matching intre lista ta si utilizatorii de FB si ii adauga intr-o audienta pe care o poti folosi ca public tinta in campaniile dedicate de Facebook Ads.
- Audiente Asemanatoare (lookalike audiences) FB iti va gasi si alti utilizatori cu interese similare cu cele ale abonatilor tai, uitandu-se la toate semnalele relevante din activitatea lor pe retea.
Digital Marketing Forum 2016

   Eu ma opresc cu prezentarea speakerilor la litera A, nu spun mai multe deoarece vreau sa va incit sa descoperiti singuri acest eveniment cautand alte materiale aflate online pana la editia de anul viitor.    Nici eu nu am descoperit tot fiindca nu am participat la trainingul din 26.02, dar m-am imprietenit cu o fata care a participat si nu o s-o slabesc pana nu-mi spune fir-a-par ce s-a vorbit, mai ales despre email marketing.
Narcisa nu te speria, nu o sa si despic firul in patru...... decat daca ne mai vedem offline.
     Digital Marketing Forum este cel mai cunoscut eveniment anual dedicat oamenilor de marketing din Romania si a cuprins anul acesta multe studii de caz de la branduri mari, strategii de comunicare digitala, modalitati de folosire a persuasiunii, psihologiei in e-mail marketing si exemple de campanii digitale. Sper ca pana la editia viitoare a acestui eveniment sa pot participa mai activ pe piata de marketing din Romania si la editia a XI-a sa ne putem impartasi din experienta anului 2016 punand la cale strategia pentru 2018.




Etichete: , , ,