Pe omul gospodar il stii dupa gradina si scule

  Eu cred ca daca  vrei ceva facut bine, atunci trebuie ca acel lucru sa-l faci singur. Pe oricine ai ruga  sau plati, sigur nu-l va face asa de bine cum l-ai face tu. De ce zic asta? Pentru ca de fiecare data cand plec in vacanta imi las florile si catelul in grija cuiva, in care am incredere. Dar la intoarcere constat ca florile nu au fost udate regulat, unele chiar s-au uscat sau mai au putin pana se usuca, cainele are noroc, e mai rezistent. Sa nu ziceti ca de vina e zodia mea, ca sunt Fecioara si ele sunt perfectioniste. Nu-i asa, pur si simplu ceilalti nu intotdeauna au timpul, rabdarea necesara si mai ales pasiunea pe care ai pune-o tu in acel lucru.
Pe omul gospodar il stii dupa gradina si scule
  Dar ce te faci daca vrei sa incerci ceva nou, ceva intr-un domeniu in care nu ai experienta? Eu sunt de parere ca toti suntem capabili de a fi creativi si inovativi, nu trebuie sa fi un geniu, doar sa ai dorinta de a realiza ceva deoasebit si mai ales pasiunea. Asa s-a intamplat si cu mine.  Sunt suficient de norocoasa pentru a avea o gradina spatioasa si "luxurianta", dar nu aveam o bancuta rustica sau un balansoar din lemn.  In primavara m-am uitat prin cateva magazine specializate dupa uele. Erau fantastic de scumpe, un balansoar intre 1000- 1700 lei??? Asa ca am luat hotararea sa incerc  sa fac o bancuta si apoi cu experienta creata si eventual cu un ajutor, doi, sa ma apuc si de un balansoar. Cu jumatate din banii pe care i-as fi dat pe balansoar mi-am cumparat de pe GTools, un magazin de scule electrice, un motofierastrau si cateva accesorii de protectie. Mi-am cautat pe internet cateva  bancute modeste si am ales ca si castigatoare o bancuta mica si adorabila. Deoarece sunt inginer mi-am facut desenul la scara, in ACAD, ca nu cumva sa ma incurc in calcule si apoi am cautat cateva bucatele de lemn care sa se incadreze in dimensiuni.

 Imi trebuiau:
picioarele din fata - 2 x 65cm;
picioarele din spate - 2 x 90cm; 
sprijin posterior  - 2 x 45cm, 2 x 115cm, 6 sipci x 45cm; 
brate - 2 x 52cm; 
spatar - 1 x 115cm, 1 x140cm;
intaritor - 4 x 30.

   In total pe toate materialele am dat 85 de lei, inclusiv uleiul de in si lacul.
  Pana acum a fost simplu. Mi-a cam dat de cap curatirea lemnelor de coaja, fiindca nu mai facusem asta, dar cu grija sa nu ma ranesc, am trecut si peste acest hop. Taitul in bucati a fost simplu avand motofierastraul Makita, desi taierea la 45 de grade nu prea mi-a iesit cum am vrut eu. Am insirat bucatile taiate pe jos in iarba si  am trecut la chertarea  pentru imbinari la 40 cm de baza.  Asa am auzit ca se spune de catre dulgheri, dar cautand cuvantul in Dex am avut o surpriza, nu exista.  Daca ii gasiti pe undeva etimologia, spuneti-mi. Cum nu aveam experienta  mi-a cam fost teama sa nu tai prea mult pentru imbinare, asa ca am folosit si o dalta ca sa cioplesc. De aici totul a fost floare la ureche. Am dat gauri cu burghiul si am folosit bari filetata de 6mm cu saibe plate si cate doua piulite la fiecare capat.
gradina mea
  Nu am batut eu perfect cuiele si nici gaurile nu au fost perpendiculare toate, dar dupa o vara intreaga inca mai rezista in conditiile in care Panky il foloseste frecvent, dupa cum se vede si in poza. Despre lacuit nu va mai povestesc pentru ca acolo sunt as, am experiente multiple. Am dat un rand de ulei de in si apoi doua randuri de lac pentru barci.
   Pentru balansoar am facut proiectul in ACAD, am achizitionat popicii si am cusut pernele, dar decat am asistat la taiat si asamblat. Am avut ca ajutoare doi veri, asa ca nu ma pot lauda ca l-am facut eu, asa ca  banca. Dupa ce am tras linie si am adunat cheltuielile, am iesit foarte bine. Am cheltuit mai putini bani pe ambele proiecte decat daca le-as fi cumparat dintr-un magazin, am motofierastraul pe care-l folosesc acum, toamna, ca sa tai crengile copacilor sau arbustilor, plus satisfactia de a fi iesit ceva din mana mea.
 Ai idee ce greu se intretine o peluza?
   In fiecare an am o problema cu cositul ierbii, deoarece creste intr-un ritm ametitor si nu fac fata sculele mele. Dupa ce am petrecut o adolescenta luptandu-ma cu o masina de tuns iarba arhaica pe benzina, pot sa va spun ca acum suntem in epoca de aur a ingrijirii gazonului si a gradinii. Se gasesc de vanzare tot felul de unelte electrice: fierastraie pentru pomi, drujbemasini de tuns iarba, masini de tuns gardul viu, motocoase sau masini de cosit cu acumulator, cu care de drag iti lucrezi gradina. As avea nevoie de pe GTools de o masina pentru cosit Makita cu acumulator, pe care s-o folosesc in completarea masinii de tuns iarba. Sunt cateva locuri din gradina unde nu ajunge masina de tuns iarba si acolo creste o vegetatie abundenta, de zici ca esti in jungla. E drept ca ne place asa, in zilele calduroase e bine sa ai un coltisor umbros si chiar acolo am  pus balansoarul. Pana si trandafirii tind sa ajunga la cer, cred ca de vina este solul bogat si nivelul apei freatice foarte ridicat. La o astfel de gradina ai nevoie de multe unelte si acestora le trebuie si autonomie mare, fiind de preferat cele cu acumulator. Nu mai stai cu grija ca trebuie sa pui benzina, nu exista vapori nocivi deoarece nu se bazeaza pe combustie interna pentru a rula si nu au nici carburator de curatat.
  Toamna a venit deja, serile devin din ce in ce mai reci, iarna se apropie si arbustii isi leapada haina aramie. Acum e timpul pentru a-i taia si ma felicit ca am cumparat motofierastraul, am in el un ajutor de nadejde. Strang aproape zilnic frunzele de pe gazon, ca sa nu incurajez formarea de pete uscate sau cresterea de muschi si poate la anul pe vremea asta imi voi lua si o suflanta de vegetatie.  In cateva zile voi cosi gazonul pentru ultima data si voi folosi un ingrasamant de toamna cu nivel ridicat de potasiu pentru a intari iarba si a ii creste rezistenta la inghet. Voi muta plantele din ghiveci in magazie, voi opri conexiunile de apa astfel incat apa inghetata sa nu provoace daune, voi demonta pompa din iaz si apoi voi lua o pauza de-un anotimp de la gradinarit, timp in care atat eu cat si pamantul ne vom relaxa. Voi avea timp sa visez la noi proiecte DIY, le voi pune pe "hartie", iar la primavara si in practica.

Spor in toate, gospodarilor!


Acest articol a fost scris pentru competitia SuperBlog 2015.

Etichete: , , , , , , ,