Reinnoirea juramintelor la nunta de portelan

    Sentimentele, precum si motivele pentru care te casatoresti, se schimba in timp, evolueaza. Cred ca toată lumea ar trebui sa aiba sansa de a-si reevalua motivele pentru care s-au casatorit si sa-si reinnoiasca sau doar sa-si schimbe iar jurămintele. Reinnoirea juramintelor de la nunta nu este un obicei romanesc, dar il apreciez ca fiind o ocazie de bucurie impreuna cu familia si prietenii. Impreuna cu Vali am impartasit in ultimii 20 de ani de casatorie: bucurii, binecuvantari si provocari. La urma urmei, dacă ai fost casatorit timp de 20 de ani, este o realizare cu adevarat uimitoare mai ales pentru zilele noastre, o realizare care ar trebui sarbatorita! Chiar dacă am trecut prin vremuri grele, le-am supravietuit impreuna si este o ocazie fericita pentru a ne rededica vietile si dragostea unul pentru celalalt intr-o astfel de ceremonie. In traditia romaneasca la 20 de ani de casnicie se sarbatoreste nunta de portelan. Portelanul simbolizeaza o casnicie frumoasa, echilibrata, dar inca fragila. Pe de altă parte, fragilitatea lui reliefeaza un moment de cotitura, copii sunt mari si pot sa paraseasca caminul, iar cei doi soti isi schimba viata. In cazul nostru o sa mai treaca ceva timp pana sa ramanem singuri, deoarece Iris are doar 15 ani.
 Reinnoirea juramintelor la nunta de portelan
 Acum dorim sa reconfirmam angajamentul facut acum 20 de ani, alegand o ceremonie de reinnoire a juramintelor la restaurantul Good Old Times al hotelului Golden Tulip Times din Bucuresti, astfel ca in ciuda oricaror piedici dragostea, respectul, increderea si intelegerea reciproca sa continue sa creasca sporindu-ne bucuria vietii. Nu contractul incheat acum 20 de ani ne-a tinut impreuna, dar ceea ce ne-am jurat a fost pentru o viata, iti amintesti?  De ce ar fi necesar sa ne reinnoim juramintele pe care le-am făcut? Daca ma intrebi ce am spus sau ce am facut atunci, la nunta reala, nu prea imi mai amintesc. Avem un film de atunci, dar nu a prea rezistat timpului. De ce as vrea sa fac aceasta ceremonie? In primul rand, exista un element romantic si emotional atasat la aceasta, este o sansa de a "reseta" casatoria, o sansa de a avea o ceremonie fara interferente din surse externe, o sansa de a merge inapoi in timp si sa spun lucruri importante pe care as fi vrut sa le spun atunci, sa-mi iau un nou angajament pentru viitorul impreuna. Este o exprimare a iubirii,  o modalitate de a marca aceasta aniversare, un bun prilej pentru a ne strange prietenii, familia  care nu au fost la nunta reala sau sa ne rememoram acea zi cu cei care ne-au fost alaturi, o scuza de a imbraca eu rochia de mireasa si el costumul de ginere ( ne vin bine si dupa atatia ani, semn ca fizic nu ne-am schimbat prea mult) de a reface fotografiile de nunta alaturi de fata noastra, plus ca este benefic pentru viitorul relatiei noastre.
Noi
  Casatoria nu este un act, ci o relatie de-a lungul unei intregi vieti, se adanceste si imbogateste fiecare aspect al vietii, iar potentialul de iubire necesita o viata pentru a-l indeplini. Casatoria intelege si iarta eventualele greseli, incurajeaza si hraneste viata cu noi experiente, noi modalitati de exprimare a iubirii, este mai profunda decat viata. Cand doi tineri isi iau acest angajament ei creeaza un spirit unic ce-i leaga mai presus de cuvintele rostite sau scrise pe un petec de hartie.
 Nu am fost la nicio astfel de ceremonie si singurele imagini care-mi vin in minte sunt din filme sau reviste, dar alegand restaurantul hotelului Golden Tulip Times  stiu ca vom avea la dispozitie toata experienta si priceperea personalului, astfel incat sa nu ducem grija cazarii invitatilor, a meniului si preparatelor sau a altor servicii, noi trebuie decat sa ne simtim bine. Am rezervat restaurantul desi mai sunt 9 luni pana pe 20 iulie, deoarece cu greu iti poti gasi loc in agenda lor incarcata de evenimente. Am vrut o locatie in zona centrala a Bucurestiului, ca sa fie usor de ajuns, o sala ce poate gazdui in jur de 80 de persoane, un restaurant care sa imbine traditionalul cu eleganta, iar raportul pret calitate sa fie optim. Meniul l-am construit din bucataria romaneasca, dar aliniat intr-un format modern la cele mai inalte standarde culinare, impreuna cu arhitectul gastronomic Chef Constantin Ianculescu, o persoana cu vasta experienta culinara care duce gatitul la nivel de arta. In pretul de 99 euro/persoana pe langa meniu a intrat si un pachet de bauturi inclusiv sampanie, aranjamentul floral special pe care l-am dorit, Dj-ul. Din partea casei ne-a fost oferita o camera de luxe gratuita pe toata durata evenimentului si o cina speciala intr-o seara oarecare. M-au impresionat atat de mult bucatele gustate  incat m-am inscris la cursul de gatit tinut aici, ca sa-mi pot incanta  familia cu astfel de mancaruri savuroase.
  Chiar daca nu apartinem generatiei care a introdus "twerk" si "selfie" in vocabular, am creat un eveniment pe Facebook, un hashtag #juraminteRalucasiVali pentru a permite partajarea de fotografii, vizualizarea pe social media, plus infiintarea unui live pentru rudele mai in varsta ce nu pot calatori.
meniu restaurant
  Ne-am pus amprenta personala incepand de la primirea invitatilor cu un cocktail organic de culoare verde ornat cu o floare de iris mov, construirea unui altar din pomi si flori de iris, ceremonia speciala cu reconfirmarea semnificatiei inelelor ca cercuri simbol ale dragostei ce nu se mai termina, schimbarea de juraminte, micul discurs de multumire catre oaspetii nostri, fotografiile de grup, meniul bogat punctat de mici reprize de dans, taierea tortului si un foc de artificii. Culorile alese pentru petrecere au fost: bleu Azure, mov DarkMagenta, gri Gainsboro si verde OliveDrab. Ne-a placut ideea de a decora cu muschi si arbusti in glastre sala, astfel incat sa ne simtim ca intr-o gradina intima. De ramuri vom agata candelabre de portelan miniaturizate ce vor contine lumanari parfumate, iar dupa aceasta seara arbustii, cosurile tesute manual, pernele, servetelele de cocktail vor fi donate, iar resturile inutilizabile vor fi compostate. Vrem sa aducem celebrarii nostre un suflu nou de caritate si planificare ecologica, astfel ca nu am trimis invitatii printate pe hartie fie ea si reciclata, decat catorva rude in varsta, lucru pentru care am plantat cativa arbori. Restul de prieteni, rude, vor fi instiintati pe email, telefon si conturi sociale. Vom avea o petrecere prietenoasa cu mediul si am optat catre alegerea unor furnizori constienti de mediu.  Bauturile spirtoase alese  reduc la minim contactul cu dioxidul de carbon,  coctailurile sunt organice, legumele, fructele, ouale si carnea provin de la ferme certificate bio si ecologic. Vor fi donate catre azilul de batrani cateva portii din meniu impreuna cu restul de tort, iar invitatii sunt rugati sa nu aduca cadouri, insa pot face contributii de caritate catre azil. Tot catre ei vor merge si aranjamentele florale din irisi, floare care poarta pe langa numele fetei nostre si un mesaj de credinta, de intelepciune. Pe pereti vom expune cateva poze de la nunta si eventual vom plasa cateva si pe mese. Iris va fi cea care va oficia ceremonia deoarece va fi una simbolica, nu religioasa sau juridica. Vom proiecta pe perete si un colaj alcatuit din filmul de acum 20 de ani laolalta cu secvente din viata noastra impreuna de-a lungul anilor.
 Am planificat tot, nu ne mai ramane decat sa ne rescriem juramintele punand accent pe dragostea ce ne-o purtam. Atat de multe am de spus incat as putea scrie un roman pe aceasta tema, dar ma voi stradui sa-mi condensez vorbele si sa nu plictisesc pe nimeni la ceremonie.
 Mi-ar place sa-mi spui gandurile tale in legatura cu acest subiect si daca ai vreo idee de cum as putea imbunatati aceasta zi minunata, nu ezita sa-mi spui.

Acest articol a fost scris pentru competitia SuperBlog 2015.

Etichete: , , , , ,