Supa crema de sfecla si rubarba

    E zapuseala mare afara si nu-mi vine sa mananc nimic cald, asa ca m-am gandit la o supa crema care poate fi consumata rece. Pentru prepararea ei e nevoie de fierbere, dar esti recompensat pentru plusul de caldura adaugat unei zile de vara prin savoarea, prospetimea si racoarea adusa de aceasta supa.
   Reteta acestei zile se incadreaza in proiectul Miercurea fara carne, prin care un grup de bloggeri craioveni isi aduc contributia la imbunatatirea sanatatii lor si a celor din jur, adoptand intr-o zi a saptamanii o dieta ce contine numai legume si fructe.
   Este o investitie in sanatatea noastra si totodata o poveste noua in fiecare saptamana, in care aducem natura vegetala sa fie pentru o zi stapana in bucataria noastra. 
  Sfecla rosie este inca din Antichitate cunoscuta ca un aliment minune datorita beneficiilor sale asupra organismului si starii de sanatate fizica si psihica. Contine un complex de vitamine, minerale ce ofera energie si vitalitate pe tot parcursul unei zile.
  Rubarba pe care spre surprinderea mea o gasesc in market la fructe desi e clar leguma, are la fel ca si sfecla o multime de proprietati curative pe langa cele culinare. Alaturand aceste doua legume se obtine un status nutritional optim  pentru desfasurarea activitatilor zilnice si o protectie a organismului fata de diverse boli.
supa crema de sfecla si rubarba


ingrediente Supa crema de sfecla si rubarba

Ingrediente:
- 5 sfecle rosii;
- 3 tije rubarba;
- o ceapa;
- un morcov;
- pastarnac;
- un ardei gras;
- un dovlecel;
- o bucata ghimbir (cam 2 cm);
- smantana;
- patrunjel;
- sare.


 Am curatat sfecla de coaja si am taiat-o in bucati mici punand-o la fiert in apa cu putina sare.(bucatile mici vor ajuta la fierberea mai rapida)
sfecla fierband Supa crema de sfecla si rubarba
Rubarba am taiat-o in bucati de 3 cm si am lasat-o sa fiarba in apa cam 3 minute.
legume sotate Supa crema de sfecla si rubarba
  Am curatat toate legumele, le-am feliat destul de mare si le-am calit in putin ulei. Dupa ce s-a fiert bine sfecla am separat legumele de lichid, pe care l-am adaugat peste legumele sotate. Am lasat sa fiarba totul cam 10 minute, timp in care s-au fiert si cele mai tari legume din oala: morcovul si pastarnacul.

   Am unit intr-o singura oala totul: sfecla, rubarba, lichidul in care fiersese aceasta si am pasat ingredientele. In functie de consistenta dorita a supei se mai poate adauga sau nu apa. Se poate face chiar un finisaj profesionist trecandu-se supa printr-o sita, dar astfel i se mai pierde din textura legumelor si eu nu as recomanda.
Am ornat farfuria cu o lingura de smantana si patrunjel.
prezentare farfurie supa crema de sfecla si rubarba
Pofta buna!



Etichete: , , , ,